TEKLİFLERİMİZ
BAYINDIRLIK, İNŞAAT VE KÖY HİZMET KOLUNA
İLİŞKİN TOPLU SÖZLEŞME
(8. DÖNEM 2026-2027)
AFAD Fazla çalışma ücreti
Madde 1- (1) Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığında normal çalışma saatleri dışında görev yapan memurlar ve sözleşmeli personele, fiili fazla çalışmalar karşılığında yılı merkezi yönetim bütçe kanununda belirlenen fazla çalışma saat ücretinin altı katı tutarında fazla çalışma ücreti ödenir.
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığında araç kullananlara ilave ücret
Madde 2- (1) Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı merkez ve taşra teşkilatında şoför kadro ve pozisyonlarında görev yapanlar hariç olmak üzere görevlerini aynı zamanda araç kullanarak fiilen yerine personele aylık (4000) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ilave ücret ödenir.
Arama kurtarma teknisyenlerinin iş riski zammı
Madde 3- (1) Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı taşra teşkilatı arama kurtarma teknisyeni kadrolarında bulunanlara, 17/4/2006 tarihli ve 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Karara göre 3000 puan üzerinden iş riski zammı ödenir.
Toplu taşıma
Madde 4- (1) Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı merkez ve taşra teşkilatında çalışan personel belediyeler tarafından işletilen toplu taşıma araçlarından ücretsiz yararlanırlar.
AFAD Personeline Yiyecek Yardımı
Madde 5- (1) Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı kadro ve pozisyonlarında çalışan personele, sahada fiilen görev yapmaları nedeniyle Devlet Memurları yiyecek yardımı yönetmeliğinden yararlanamadıkları günler için, günlük 300 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ödeme yapılır.
Birlik Müdürlerinin ek ödemesi
Madde 6- (1) Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığında birlik müdürü kadrosunda bulunanların 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye göre yararlanmakta oldukları ek ödeme oranlarına 50 puan ilave edilir.
(2) Birinci fıkrada belirtilen ilave ödeme Başkanlıkça yapılan görevlendirmeler de uygulanır.
Fiili Hizmet Süresi Zammı
Madde 7-(1) Deprem, sel, heyelan, çığ, yangın, kimyasal, biyolojik, radyolojik, ve nükleer kazalar gibi afet ve acil durumlar ile sivil savunma hizmetlerini yürüten Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı merkez ve taşra teşkilatında görev yapan personelin, görevlerini ifa ederken maruz kaldıkları risk ve tehlikeler nedeniyle prim ödeme gün sayılarına her 360 gün için 90 gün fiili hizmet süresi zammı olarak eklenir.
Enformasyon Memuru, Kameraman ve Otobüs Kaptanlarının Teknik Hizmetler Sınıfına Geçirilmesi
Madde 8- (1) 2 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin eki Cetvellerin Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığına ait bölümünde Genel İdari Hizmetler Sınıfında yer alan "Enformasyon Memuru, Kameraman ve Şöför (Otobüs Kaptanlığı bölüm mezunu)" kadro unvanıyla görev yapan ve öğrenim şartlarını taşıyan personelin hizmet sınıfı Teknik Hizmetler Sınıfın olarak uygulanır.
AFAD tazminatı
Madde 9- (1) Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı merkez ve taşra teşkilatında görev yapan personele, aylık (5000) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda AFAD tazminatı ödenir.
AFAD Personelinin Görev Şehitliği Statüsü ve 2330 Sayılı Kanun Hükümlerinin Uygulanması
Madde 11-(1)İçişleri Bakanlığı Sivil Savunma Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen hizmet içi eğitim, kurs, seminer, tatbikat, sergi ve benzeri eğitim etkinliklerinde görev alan sivil savunma personeline verilecek ücretli ders görevi için, 2006/10730 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının 7. maddesinde belirtilen yıllık 300 saatle sınırlı ders saati üst sınırı uygulanmaz. Bu görevler, eğitim ihtiyacı, program yoğunluğu ve hizmet gerekleri doğrultusunda ilgili mevzuat çerçevesinde planlanır ve yürütülür.
Afet Bölgelerinde Görev Yapan Personele İlave Ödeme
Madde 12-(1) Afet ve acil durum ilan edilen bölgelerde fiilen görev yapan AFAD, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Kentsel Dönüşüm Başkanlığı ve İklim Değişikliği Başkanlığı personeline, afet bölgesinde fiilen görev yaptıkları her gün için 300 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı tutarında ilave günlük ödeme yapılır.
Koruyucu giyim malzemesi
Madde 13- (1) Bu hizmet kolu kapsamında bulunan kurum ve kuruluşların şantiye, atölye, laboratuvar, yer altı ve açık arazi şartlarında görev yapan personeli ile göreve hazır personeline, hizmetin gereği olarak görev esnasında giyilmesi gereken koruyucu giyim malzemesi verilir. Giyim malzemelerinin standartları ile hangi personele ne kadar süreyle verileceği ve nasıl muhafaza edileceği hususları ile bu malzemelerin kullanımına ilişkin usul ve esaslar kurum ve kuruluşlar ile hizmet kolunda yetkili sendika tarafından birlikte belirlenir.
(2) 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanununun geçici 17 nci maddesinde yer alan “31.05.2025” ibaresi “31.12.2027” şeklinde uygulanır.
Koruyucu Gıda Yardımı
Madde 14- (1) Bu hizmet kolu kapsamında bulunan kamu kurum ve kuruluşlarında zehirleyici, boğucu ve insan sağlığını tehdit eden ortamlarda çalışan personele gıda yardımı ödenir. Gıda yardımının cinsi, miktarı ve kimlere verileceğine ilişkin usul ve esaslar kurum ve bu hizmet kolunda yetkili sendika tarafından belirlenir.
Lisans Tamamlama
Madde 15- (1) Bu hizmet kolunda bulunan kamu görevlileri arasında Teknik bölümlerden ön lisans diploması alanlardan Yükseköğretim Kurulunun belirleyeceği teknik alanlarda lisans tamamlama eğitimi yaptırılır. Bu eğitimler, Yükseköğretim Kurulunun belirleyeceği alanlarda uzaktan eğitim yöntemleri ile verilebilir. Uygulama eğitimleri için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve Hizmet kolundaki ilgili Bakanlıklar ile Yükseköğretim Kurulu iş birliği yapar. Bu eğitimlerin usul ve esasları Yükseköğretim Kurulunca belirlenir.
TKGM Projelerinde görev yapan personele fazla çalışma ücreti
Madde 16- (1) Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatında Tapu, Kadastro ve Bölge Müdürlüklerinde fiziki defterlerin kaldırılması (Elektronik sicil) projesi ile tescil harici alanların tespiti ve tescili projelerinde görev yapan memurlar ile sözleşmeli personele ayda 70 saate kadar yılı merkezî yönetim bütçe kanununda belirlenen fazla çalışma saat ücretinin altı katını aşmamak kaydıyla döner sermaye bütçesinden fazla çalışma ücreti ödenir.
Tapu Müdürlüklerinde çalışan personelin ek ödemeleri,
Madde 17- (1) Tapu Müdürlüğü personelinden, Tapu Sicili Tüzüğünün 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında çalışan personele 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye göre yararlanmakta oldukları ek ödeme oranlarına 30 puan ilave edilir.
Tapu Müdürlüklerinde çalışan personele yeni unvan verilmesi,
Madde 18- (1) Tapu Müdürlüklerinde Tapu Sicili Tüzüğünün 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında görev yapan personelin unvan farklılıklarının giderilmesi yönünde çalışma 31.12.2027 tarihine kadar tamamlanacaktır.
Kadastro Müdürlerinin ek ödemeleri,
Madde 19- (1) 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I) sayılı cetvele göre Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bünyesinde Kadastro Müdürü kadrosunda bulunanların yararlanmakta oldukları ek ödeme oranına 50 puan ilave edilir.
Tapu kadastro Tazminatı
Madde 20- (1) Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü kadro ve pozisyonlarında bulunanlardan, tapu ve kadastro hizmetlerinde görevlendirilen, arazide fiilen çalışanlar ile tescil harici alanların tespiti, yapılan işlemlerin tescilinde fiilen çalışan personele döner sermaye bütçesinden karşılanmak üzere, fiilen çalıştıkları her gün için 300 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda kadastro tazminatı ödenir.
(2) Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı taşra teşkilatında Milli Emlak Genel Müdürlüğü hizmetlerini yürüten, Milli Emlak birimlerinde görev yapan kadrolu ve sözleşmeli personelden birinci fıkrada belirtilen personelle aynı hizmet kapsamında arazide çalışanlara da bu kapsamda fiilen çalıştıkları her gün için birinci fıkraya göre tazminat ödenir.
TaPu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Personeline Ek Ödeme
Madde 21- (1) 6083 sayılı sayılı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Personeline Ek Ödeme Yapılması Hakkında Kanunun 8 inci maddesinin dördüncü fıkrası ‘‘Döner sermaye geliri elde edilmesine ilişkin hizmetler Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü merkez, döner sermaye, bölge müdürlükleri ve taşra teşkilatı personeline yaptırıldığı takdirde, döner sermaye gelirlerinden ödenmek üzere, kendilerine (6000) rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutardan, yaptıkları hizmetin özelliğine ve güçlüğüne göre Genel Müdürün onayı ile belirlenecek miktarda aylık görev ücreti verilir.’’ şeklinde uygulanır.
Kadastro Müdürlüklerinde Araç Kullananlara İlave Ücret
Madde 22-(1) Kadastro Müdürlüklerinde görev yapan memur ve sözleşmeli personelden görevlerini aynı zamanda araç kullanarak fiilen yerine getirenlere aylık (4000) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ilave ücret ödenir.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Personel İhtiyacı
Madde 23-(1) Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün personel ihtiyacının karşılanmasına yönelik çalışma yapılacaktır.
Kadastro Çalışanlarına Yiyecek Yardımı
Madde 24-(1) Kadastro Müdürlükleri kadro ve pozisyonlarında çalışan personele, sahada fiilen görev yapmaları nedeniyle Devlet Memurları yiyecek yardımı yönetmeliğinden yararlanamadıkları günler için, günlük 300 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ödeme yapılır.
Mesleki Sorumluluk Fonu
Madde 25-(1) Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bünyesinde Tapu ve Kadastro Müdürlüklerine akitli ya da akitsiz işlem yapan personele Medeni Kanunun 1007 nci maddesinden doğan ve mahkeme kararıyla kasıtlı olmadığı anlaşılan personel ile ölümü halinde kasıt aranmaksızın rücu ödemelerinin karşılanması için Mesleki Sorumluluk Fonu oluşturulur. Döner Sermaye gelirlerinden aktarılacak ve miktarı Maliye Bakanlığı görüşüyle belirlenecek tutarda Tapu ve Kadastro Müdürlüklerinde görev yapan ve emekli personelin mesleki zararları Mesleki Sorumluluk Fonundan karşılanır.
Arşiv Memurlarının Teknik Hizmetler Sınıfına Geçirilmesi
Madde 26- (1) 2 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi eki Cetvellerin Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğüne ait bölümünde Genel İdari Hizmetler Sınıfında yer alan "Arşiv Memuru" kadrosunun hizmet sınıfı Teknik Hizmetler Sınıfı olarak uygulanır.
Karayolları Genel Müdürlüğünde araç kullananlara ilave ücret
Madde 27- (1) Karayolları Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatında şoför kadro ve pozisyonlarında görev yapanlar hariç olmak üzere görevlerini aynı zamanda araç kullanarak fiilen yerine getiren personele aylık (4000) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ilave ücret ödenir.
Seyyar görev tazminatı
Madde 28-(1) Karayolları Genel Müdürlüğü bünyesinde Bakım ve İşletme Şefliklerinde gişe sistemleri izleme memuru ve tünel İzleme memuru olarak çalışanlardan asli görevleri gereği memuriyet mahalli dışında ve belirli bir görev bölgesi içinde fiilen gezici olarak görev yapanlara seyyar görev tazminatı ödenmesi uygulamasına ilgili mevzuatı çerçevesinde devam edilir.
Şube Şefliği Görevi Yapanlara İlave Ödeme
Madde 29- (1) Karayolları Genel Müdürlüğüne bağlı bakım ve işletme Şeflikleri ile Şube Şefliklerinde Şube Şefi olarak fiilen görev yapanlara aylık (5000) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ilave ücret ödenir.
Yol Kenarı Denetim İstasyonlarında Çalışanlara İlave Ücret
Madde 30- (1) Karayolları Genel Müdürlüğü kadro ve pozisyonlarında bulunan personelden asli görev yeri Yol Kenarı Denetim İstasyonları olanlara, bu istasyonlarda fiilen çalıştıkları her gün için (300) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ilave ücret ödenir.
Karayolları Genel Müdürlüğünde fazla çalışma ücreti
Madde 31- (1) Karayolları Genel Müdürlüğünde görev yapan memurlar ve sözleşmeli personelden, normal çalışma saatleri dışında fiilen görev yapanlara, her bir personel için ayda 50 saati geçmemek üzere yılı merkezî yönetim bütçe kanununda belirlenen fazla çalışma saat ücretinin altı katını aşmamak kaydıyla fazla çalışma ücreti ödenir.
Araçlara Kasko Yapılması
Madde 32- (1) Bu hizmet kolu kapsamında yer alan kurum ve kuruluşlara ait teknik donanımı yüksek ve özel nitelikli araçlar ile arama, kurtarma ve yardım faaliyetlerine katılan araçların kasko sigortası giderleri, bütçeye bu amaçla konulacak olan ilgili tertiplerinden karşılanır.
Karayolları Karla Mücadele ve Yol Tazminatı
Madde 33- (1) Karayolları Genel Müdürlüğü kadrolarında görev yapan memur ve sözleşmeli personelden, kontrol, denetim, yol güvenliği, karla mücadele faaliyetlerini fiilen yerine getirenlere, fiilen görev yaptıkları her gün için (300) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ilave ödeme yapılır.
Karayollarında çalışan personele yiyecek yardımı
Madde 34- (1) Karayolları Genel Müdürlüğü kadro ve pozisyonlarında görev yapan personele, sahada fiilen görev yapmaları nedeniyle Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliğinden yararlanamadıkları günler için, günlük 300 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ödeme yapılır.
Karayolları Genel Müdürlüğü Adli ve Hukuki Yardım Ücreti
Madde 35-(1) Karayolları Genel Müdürlüğü Adli ve Hukuki Yardım Yönetmeliği 5’inci maddesi uyarınca, personele sağlanan avukat yardımı kapsamında ödenecek ücret, 19/3/1969 tarihli ve 1136 sayılı Avukatlık Kanununun 168 inci maddesine göre yayımlanan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesinde yer alan miktarın 2 (iki) katını geçmemek kaydıyla Avukatlık Hizmeti faturasında yer alan ücretle sınırlı olarak personele ödenir.
Biyologların Özel Hizmet Tazminatının Arttırılması
Madde 36-(1) Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Kentsel Dönüşüm Başkanlığı, İklim Değişikliği Başkanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğünde Sağlık Hizmetleri Sınıfında görev yapan Biyolog unvanlı personel; 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Karara ekli (II) sayılı Cetvelin “(E) Teknik Hizmetler” bölümünün 1/c sırasında sayılır.
Zehirli, Gazlı ve Radyasyonlu ortamlarda çalışan personele ilave ödeme
Madde 37- (1) Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Kentsel Dönüşüm Başkanlığı, İklim Değişikliği Başkanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü’nde laboratuvar, zehirli, gazlı ve radyasyonlu çalışma ortamlarında görev yapan personele fiilen görev yaptıkları her gün için (300) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ilave ödeme yapılır.
Madencilik faaliyetlerinin İncelenmesi ve Denetlenmesinde gündelik
Madde 38- (1) Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, İlbank A.Ş ve Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı tarafından Madencilik faaliyetleri ile 6491 sayılı Türk Petrol Kanunu kapsamında petrol faaliyetlerinin incelenmesi ve denetlenmesi için memuriyet mahalli dışında görevlendirilen personel hakkında da 3213 sayılı Maden Kanununun 35 inci maddesinin ikinci fıkrası hükmü uygulanır.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı fazla çalışma ücreti
Madde 39- (1) Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Kentsel Dönüşüm Başkanlığı, İklim Değişikliği Başkanlığında şikâyet, ihbar, denetim, tespit ve kontrollük hizmetleri ile milli emlak birimlerinde görev yapan memur ve sözleşmeli personelden normal çalışma saatleri dışında fiilen görev yapanlara, her bir personel için ayda 50 saati geçmemek üzere yılı merkezî yönetim bütçe kanununda belirlenen fazla çalışma saat ücretinin altı katını aşmamak kaydıyla fazla çalışma ücreti ödenir.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Araç Kullananlara İlave Ücret
Madde 40- (1) Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ve Kentsel Dönüşüm Başkanlığı, İklim Değişikliği Başkanlığı merkez ve taşra teşkilatında, şoför kadro ve pozisyonlarında görev yapanlar hariç olmak üzere görevlerini aynı zamanda araç kullanarak fiilen yerine personele aylık (4000) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ilave ücret ödenir.
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Personel İhtiyacı
Madde 41- (1) Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü birimlerinin personel ihtiyacının karşılanmasına yönelik çalışma yapılacaktır.
Kurul üyelerinin huzur hakkı
Madde 42- (1) Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatında görev yapan personelden 19.04.2012 Tarih ve 28269 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Kültür Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu ve Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulları Yönetmeliği uyarınca toplantılarda fiilen raportörlük ve onama işlemi yapanlara ilgili Yönetmeliğin 17 nci maddesi uyarınca ödeme yapılır.
Ek Ödeme
Madde 43- (1) Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Kentsel Dönüşüm Başkanlığı ve İklim Değişikliği Başkanlığı kadro ve Pozisyonlarında bulunanlardan, kontrol ve denetim yetkisine haiz teknik personele fiilen kontrol ve denetim görevi yaptıkları her gün için (300) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ilave ödeme yapılır.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı personeline yiyecek Yardımı
Madde 44- (1) Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Kentsel Dönüşüm Başkanlığı ve İklim Değişikliği Başkanlığı kadro ve pozisyonlarında görev yapan personele, sahada fiilen görev yapmaları nedeniyle Devlet Memurları yiyecek yardımı yönetmeliğinden yararlanamadıkları günler için, günlük 300 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ödeme yapılır.
DAP, GAP, KOP ve DOKAP Kadrolarındaki Personele Büyük Proje Tazminatı ödenmesi;
Madde 45- (1) Doğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (DAP), Güneydoğu Anadolu Projesi Kalkınma İdaresi Başkanlığı ( GAP), Konya Ovası Projesi Bölge Kalkinma idaresi (KOP) ve Doğu Karadeniz Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (DOKAP) kadrolarında bulunan personele 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Karara ekli (II) sayılı Cetvelin Teknik hizmetler (E) Teknik hizmetler bölümünde düzenlenmiş Büyük Proje Tazminatı ödenir.
Fazla Çalışma Ücreti
Madde 46- (1) Doğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (DAP), Güneydoğu Anadolu Projesi Kalkınma İdaresi Başkanlığı (GAP), Konya Ovası Projesi Bölge Kalkinma idaresi (KOP) ve Doğu Karadeniz Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (DOKAP) kadro ve pozisyonlarında bulunan personelden normal çalışma saatleri dışında fiilen görev yapanlara, ayda 50 saati geçmemek üzere yılı merkezî yönetim bütçe kanununda belirlenen fazla çalışma saat ücretinin altı katı tutarında fazla çalışma ücreti ödenir.
İlbank A.Ş Çalışanlarına Yeşil Pasaport Hakkı
Madde 47-.(1) 6107 sayılı İller Bankası Anonim Şirketi Hakkında Kanun uyarınca istihdam edilen personelden; sosyal güvenlik yönünden 5434 sayılı Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine tabi olanların emekli kesenekleri birinci, ikinci veya üçüncü derecelerden kesilmek suretiyle istihdam edilenler ile diğerlerinden emsallerinin emekli keseneğine esas aylıkları birinci, ikinci veya üçüncü dereceye gelmiş olanlara 5682 sayılı Kanunun 14’üncü maddesi kapsamında hususi damgalı pasaport verilir.
İlbank Personel Tavan Ücretleri
Madde 48- (1) İller Bankası A.Ş personeli ücretinin tespitinde 2393 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararının 3. Maddesinde b fıkrasında belirlenen ücretler %10 artırımlı uygulanır. Personele ödenen her türlü sosyal yardım, Temettü ve Performans Primi ödemelerinde bu tavan sınırı uygulanmaz.
İş sonu tazminatı
Madde 49- (1) 6107 sayılı İlbank A.Ş Kanunu’nun 12 nci maddesi ‘’Bankada sözleşmeli statüde çalışan personele, toplam ödemelere konu olan brüt tutarı üzerinden (Kıdem tazminatı tavanını aşmamak şartıyla) iş sonu tazminatı ödenir’’ şeklinde uygulanır.
Sosyal Denge Tazminatı
Madde 50- (1) Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile İller Bankası A.Ş kadro ve pozisyonlarında istihdam edilen kamu görevlilerine, 4688 sayılı Kanunun 32nci maddesinde yer alan usul ve esaslar çerçevesinde sosyal denge tazminatı ödenir. Ödenebilecek sosyal denge tazminatı aylık tavan tutarı en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dâhil) %100’üdür. Sosyal denge tazminatının verilmesi yönünde yapılabilecek sözleşmelerde, tavan tutarı aşmamak kaydıyla ödenebilecek tazminatın aylık tutarı, görev yapılan birim ve iş hacmi, görevin önem ve güçlüğü, görev yerinin özelliği, çalışma süresi, kadro veya görev unvanı ile derecesi gibi ölçütlere göre farklı olarak belirlenebilir.
İlbank Personeline Doğum Yardımı
Madde 51- (1) İller Bankası A.Ş kadro ve pozisyonlarında istihdam edilen çocuk sahibi olan kamu görevlilerine her çocuk için tek seferliğine bir brüt maaş tutarında doğum yardımı ödemesi yapılır.
İlbank personelinden araç kullananlara ilave ücret
Madde 52- (1) İller Bankası A.Ş merkez ve taşra teşkilatında şoför kadro ve pozisyonlarında görev yapanlar hariç olmak üzere görevlerini aynı zamanda araç kullanarak fiilen yerine getiren personele aylık (4000) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ilave ücret ödenir.
Ek Özel Hizmet Tazminatı
Madde 53- (1) İller Bankası A.Ş ve Toplu Konut İdaresi Başkanlığı merkez ve taşra teşkilatında görev yapan personele 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun "Zam ve Tazminatlar" başlıklı 152. maddesi (Ek paragraf: 21/3/2006 – 5473/3) gereğince ek özel hizmet tazminatı verilir.
Toplu Konut İdaresi Başkanlığında araç kullananlara ilave ücret
Madde 54- (1) Toplu Konut İdaresi Başkanlığı merkez ve taşra teşkilatında şoför kadro ve pozisyonlarında görev yapanlar hariç olmak üzere görevlerini aynı zamanda araç kullanarak fiilen yerine getiren personele aylık (4000) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ilave ücret ödenir.